18. apr. 2013

Gitaristen

 

begynnelsen av 1970-tallet spilte jeg i rockeband. Vi var glade amatører som fylte bygdehus rundt i Troms med musikk i stor bredde: alt fra gammeldans og sjømannssanger fra tidlig på 1900-tallet til 60- og 70-tallets pop og rock. 


Generasjonen etter oss begynte også som glade amatører, men noen av dem utviklet seg til å bli profesjonelle. For noen år siden hørte jeg nevøen min spille et par låter sammen med gruppa "Mara and the inner strangeness".  

Jeg ble helt målløs. Hurtigheten og presisjonen lå skyhøyt over det jeg husket av gitaristene fra min egen generasjon. Kanskje var teknologiske forbedringer på bl.a. lydsida en del av svaret? Uansett var jeg var tvers igjennom imponertSå imponert at jeg bare måtte male et portrett av han.


"Portrett av Frank R", akryl på lerret, 45 x 55 cm, 2013 ©

 
Eies av Frank Robert Kristiansen



Ingen kommentarer: