22. juni 2015

Sommersvermeri I


Gjennom Valencia fylke går milelange kanaler med ferskvann som brukes til vanning av jorder med ulike landbruksprodukter. På en spasertur langs en slik kanal en varm og sen ettermiddag, bestemte jeg meg for at et slikt landskap fortjente å bli malt. 

Men selvsagt bare hvis jeg erstattet betongsidene i kanalen med natur, fjernet lysstolper, skilt og annet fra vår egen tid og plasserte noen kledelige løer og uthus rundt omkring. I tillegg ville jeg fylle sidene av kanalen og noe av selve kanalen med langt gress. Og på gresset ville jeg plassere aks som vaiet svakt i doven, varm bris.


He, he. Bestemmer man seg først for å være natur-romantiker ei stund, skal man ikke la festbremser som f.eks. sunn fornuft og realisme komme i veien.


Ønsker deg en riktig god sommer uansett hvor du tilbringer den!



"Sommersvermeri I", Jan R. Iversen, akryl på lerret, 120 x 35 cm, 2015 ©



Ingen kommentarer: