16. okt. 2013

Februargull over Tromsø



Mange klager på at vinteren er kommet. Forstår det, men vinteren i nord kan også by på helt spektakulære opplevelser . . . . Ja, sjøl fikk jeg erfare det blant annet i februar i år.

Etter å ha kommet opp på Tromsøyas høyeste punkt (Varden, 159 moh), var det dette synet som møtte meg. Ja, i alle fall var det slik jeg husket det da jeg senere festet det til et lerret.

Kan ikke noe for det. Av og til glemmer jeg mine egne prinsipper som f.eks. at det må ligge en hensikt bak et maleri. Et budskap. . . . . . . Vet derfor ikke hvorfor jeg ga meg i kast med å male dette. Kanskje er det så enkelt som at skjønnhet overmanner alt annet, til og med prinsippene til en skarve penselsvinger? I så fall gjelder det å få skjønnheten ned på et lerret og glemme alt annet :)  


"Februargull over Tromsø", Jan R. Iversen, akryl på plate, 40 x 50 cm, 2013 ©



1 kommentar:

Sissel Mimis kaker sa...

Wow. Trodde det var et foto først 😍