10. des. 2023

Julesang for de små


I de siste åra har jeg malt et julemaleri når det har nærmet seg jul. Det er liksom blitt en liten tradisjon som har bidratt til å sette meg i julestemning. Denne gangen ble det imidlertid vanskelig. Veldig vanskelig. Så vanskelig at jeg flere ganger var på nippet til å gi opp.

Tro meg. Det er ikke lett å male et stemningsfullt maleri i dagens verden. En verden der den amerikanske og europeiske politiske eliten er vitner til barne-massakrene i Gaza, men ofrer det knapt mer enn kledelige krokodilletårer ispedd nye våpenleveranser til sionist-regjeringa i Israel.

Men jeg skal ikke dvele mer med det her. Hva jeg synes om de moralsk råtne nyliberalistiske og nykonservative politikerne i bl.a. Norge, kommer uansett til uttrykk i andre blogginnlegg.

Med maleriet "Julesangen for de små" vil jeg heller minne om julens fredsbudskap, og ønske alle som følger bloggen ei riktig god og fredelig jul. Ta godt vare på hverandre 💗   

 

"Julesang for de små", Jan R. Iversen, akryl på lerret, 46 x 38 cm, 2023 ©

Eies av Inger Winter

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Jan
Er dette er maleri som du kan selge ?

Mvh Jens

Jan R. Iversen sa...

Hei Jens - ja, selger det en gang på nyåret når det er ferdig fernissert.